Ferietid !!!

Så blev der lidt ferietid igen og denne gang skal vi ud at rejse (igen). Vi har som regel ikke så mange krav til vores rejser, det skal bare være varmt, have pool eller strand og gerne noget by, så der er lidt at se på. Nu den lille skal med, når vi ikke så langt rundt, som vi ellers gerne gør. Det er jeg lidt spændt på.

Vi er også lidt spændte på selve rejsen derhen. Sidste gang gik det nemlig helt galt. Ej men, det var så åndsvagt. Nu vil jeg ikke hænge et enkelt flyselskab ud, for en enkelt oplevelse, men det var virkelig dårlig service. Heldigvis fik vi hjælp – mere om det senere.

Vi havde glædet os SÅ meget til at komme afsted med den ældste og da vi så står i lufthavnen, er flyet overbooket! Jeg fandt aldrig ud af, hvorfor det lige var os, der ikke kunne komme med, men sådan var det altså. De beklagede selvfølgelig og fandt plads på det næste fly, som allerede fløj 4 timer senere. Det var jo godt nok, men 4 timer i lufthavnen med en lille dreng er godt nok ikke sjovt, når man allerede har været der to timer. Heldigvis er han jo stor nok til iPad, så den kom altså frem her.

Da vi nærmede os afgang, blev det meddelt at flyet var forsinket. NU var det altså ikke sjovt at sidde der i lufthavnen. Til gengæld var det ved at blive spisetid, så vi fandt en god restaurant og fik os en hyggelig middag. Flyselskabet skal jo betale, når flyet er forsinket. Men mens vi spiste, blev flyet aflyst. ØV! Næste afgang var heldigvis dagen efter, men vi havde rejst ret langt, for at komme til lufthavnen og syntes ikke vi kunne tage frem og tilbage igen, så vi måtte på hotel. Manden var stiktosset – ja, det var jeg også – men vi prøvede at gøre det til en sjov tur for knægten. Og flyselskabet betaler jo.

Bortset fra, at det gjorde de så ikke. Først stak de os bare nogle kuponer til Tax free og sagde, at vi jo fik det næste fly gratis – jo tak Sherlock!

Vi tog imod alle kuponer, gemte alle kvitteringer og så gik google-jagten ellers i gang, for at finde ud af vores rettigheder og hvordan vi skulle få vores penge tilbage.

Vi fandt frem til flyhjaelp.dk, som vi endte med at benytte. Flyhjaelp.dk har flere jurister til rådighed og tilbyder at køre hele sagen om kompensation for dig. OG de har en “no cure no pay” politik, hvilket betyder at du ikke betaler dem noget, hvis de ikke vinder sagen. Vinder de, betaler man kun 20% af det beløb man fik tilbage. Får man 2.000kr tilbage, skal man altså kun betale dem 400kr. De hjalp os med en kompensation for at flyet var aflyst. Næsten 3.000 kr pr person! Så er det ok at betale dem 1.700 kr, for at få 7.300 kr!

Så der var virkelig intet at tabe og alt at vinde. Og selvfølgelig vandt de og vi fik vores penge tilbage og vores kompensation 🙂

Selvom det endte lykkeligt, tror jeg nu nok, jeg kan klare mig uden den ekstra oplevelse i år;)

Hvad med jer, har I oplevet noget lignende på rejser?

Dette indlæg indeholder sponsorerede links til samarbejdspartnere. Nogle links er affiliate-links og det betyder at jeg får en procentdel af salget, hvis du vælger at handle på de shops som jeg linker til - hvis du har klikket på linket altså. Dermed hjælper du min blog og mig med at blive ved med at skrive om alle mine musthaves :-)

Susanne

14 Comments

1. Efter at have læst det her indlæg, har jeg besluttet også at tage fat i flyhjaelp.dk

Vi havde en forfærdelig hjemtur her i foråret, det håber jeg de kan hjælpe os med. Det er en god hjemmeside, så jeg synes det ser lovende ud.

2. God ferie ! Håber i kommer til at hygge <3

3. Uh hvor skal i hen? vi skal til majorca i år, jeg tror på at det får sig en klassisk revivial, da det er blevet for farligt at gå til nogle af de nye steder (som tyrkiet osv) – og så kan vi også bedre have min mor og mormor med – det er lige deres generation der elsker den slags 😀

• Der gad jeg godt hen !! God ferie til jer også !

4. Vi skal til Bornholm .. det bliver sikkert godt nok men jeg bliver så søsyg :S

• Av – ja vi har også lige været der for et halvt års tid siden, men det var til at klare 🙂 God sommer

5. Vi skal besøge min mands familie i nord-Norge – jeg ved ikke lige om det er det rigtige sted at tage på ferie om sommeren.. suk

God ferie til jer !!!

6. Hav en dejlig ferie med mand og guldklumperne :-*

7. God ferie!!!! Husk sommervejret er bedst ved naboen 🙂

8. Åh ja, det har vi også prøvet! Det er simpelthen utroligt så frække flyselskaberne kan være – hvad de tror de kan slippe afsted med. Vi fik heldigvis også alt tilbage, men ikke uden kamp.